فرصت های اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی در صنایع لوازم آرایشی

جواد وکیلی: با توجه به تخمین واردات2میلیارددلاری لوازم آرایشی،درراستای اقدام وعمل دراقتصاد مقاومتی باید علاوه بر تمرکز فرهنگی جهت کاهش سرانه مصرف نسبت به حمایت از تولید ملی لوازم آرایشی اقدام شود. از جمله اقدامات حمایتی از تولید ملی لوازم آرایشی می توان به موارد زیر اشاره کرد : ⭕️حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی برای تولید فرمول های با کیفیت مواد آرایشی و توسعه دانش فنی و حرفه ای تولیدات با کیفیت لوازم آرایشی ⭕️ایجاد زنجیره های ارزش و تامین تولیدات ملی لوازم آرایشی و ارائه مشوق های مالیاتی برای راه اندازی و صادرات ⭕️ارائه مشاوره های رایگان بازاریابی بین المللی صدور مواد اولیه و دانش فنی به برند های معروف دنیا. ⭕️مشاوره جهت ایجاد برند های قوی ملی در سطح جهان ⭕️تشدید مجازات های قاچاق لوازم آرایشی و افزایش تعرفه های واردات در کنار پایش مستمر بازار و سخت کردن فروش لوازم آرایشی قاچاق ممنوعیت کامل تبلیغات لوازم آرایشی بیگانه ⭕️تعامل با تشکل های صنفی و اتحادیه های آرایشگران زنانه و ارائه مشوق های مالیاتی در صورت عدم سوء سابقه استفاده از کالای قاچاق و یا خارجی و استفاده کامل از محصولات ملی. به نظرم با یک برنامه منسجم اقتصادی سه تا پنج ساله می توان ایران را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان لوازم آرایشی تبدیل کرد. از سوی دیگر با انجام برنامه های فرهنگی جهت کاهش میزان نامتعارف مصرف سرانه لوازم آرایشی اقدامات موثری در جلوگیری از آسیب های فرهنگی و رهایی اقتصاد ملی از هزینه های نامعقول و وابستگی های غیر ضروری انجام خواهد پذیرفت. کانال تلگرامی جواد وکیلی 👇 Telegram.me/javad_vakili

نگاهی به اهمیت انتقال فناوری در پیشرفت اقتصادی- صنعتی ایران

منتشر شده در پایگاه خبری دیار آفتاب و حرف تو

جواد وکیلی: در استانه هشمین سال از دهه ای که به نام دهه پیشرفت و عدالت نامیده شده است رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم گذر از مرحله گفتمانی و ورود به مرحله اقدام و عمل در مقوله اقتصاد مقاومتی خواستار ده اقدام اساسی برای نجات اقتصاد کشور شدند که یکی از مهمترین این اقدامات در خواست توجه جدی به شرط انتقال فناوری در قرارداد های واردات و تولید کالا بود، البته قبل از این موضوع انتقال فناوری در اسناد بالا دستی کشور از جمله سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 1393، نیز مورد توجه واقع شده است و در بند «6-2» این سیاست ها  بر اهتمام بر انتقال فناوری و کسب دانش طراحی و ساخت برای تولید محصولات داخل کشور با استفاده از ظرفیت بازار ملی در مصرف کالاهای وارداتی مورد تأکید قرار گرفته است.

بقیه متن در ادامه مطلب

ادامه نوشته